Αγιουρβέρδα: Το Φάρμακο της Φύσης και της Ζωής

ayurveda-to-farmako-tis-fysis-kai-tis-zois

Από το “Riven from heaven” του Dr. David Frawley (Pandit Vamadeva Shastri)

-Βέδα είναι η γνώση ή επιστήμη,
-αγιούρ είναι η ζωή ή η μακροβιότητα.

Η Αγιουρβέδα είναι η ιατρική οπτική της βεδικής γνώσης, (θεωρώντας την σαν μια Upaveda ή δευτερεύον βεδικό σύστημα). Σήμερα είναι πιθανώς το πιο γνωστό από τις βεδικές γνώσεις. Στο βεδικό και γιογκικό σύστημα, η υγεία εξετάζεται σαν η βάση για δημιουργική και πνευματική ανάπτυξη κι όχι σαν ένα αυτοτελές κομμάτι.

Ο στόχος της ζωής δεν είναι μόνο να ζούμε αλλά να βρούμε το νόημα της ζωής.
Γι αυτό πρέπει να χρησιμοποιούμε τον χρόνο και την ενέργεια που μας προσφέρει η υγεία του σώματός μας για να αναπτύξουμε την ανώτερη φύση μας. Συνεπώς η Αγιουρβέδα οδηγεί με φυσικό τρόπο στις άλλες βαθύτερες πλευρές της βεδικής σοφίας. Η Αγιουρβέδα είναι μια πλευρά της γιόγκα και κυρίως της Χάθα γιόγκα, της γιόγκα του φυσικού σώματος με την οποία μπορεί να συνδυαστεί.

Ενώ η Χάθα Γιόγκα μας παρέχει ασκήσεις για φυσική υγεία, ευλυγισία και χαλάρωση της έντασης, η Αγιουρβέδα μας δίνει τη γνώση του πώς να φροντίσουμε το σώμα μας στους τομείς της διατροφής και φαρμακολογίας. Και τα δυο βοηθούν στην εναρμόνιση του φυσικού σώματος ώστε οι δυνάμεις της εσωτερικής συνείδησης να δραστηριοποιηθούν μέσω του σώματος. Ενώ το σώμα καθεαυτό δεν είναι ο αυτοσκοπός παρόλα αυτά είναι ο θεμέλιος λίθος, γιατί χωρίς υγεία δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα στη ζωή. Γι αυτό η Αγιουρβέδα είναι σημαντική σε όλα.

Η Αγιουρβέδα είναι το φάρμακο της φύσης, το φάρμακο της ζωής.
Δεν μας δίνει ένα σετ από θεωρητικές αρχές που πρέπει να επιβάλλουμε πάνω στις βιολογικές μας λειτουργίες. Αντιθέτως ψάχνει και παρουσιάζει στο ανθρώπινο μυαλό τις αρχές και τις δυνάμεις της ίδιας της φύσης. Χρησιμοποιεί τη γλώσσα της φύσης, δηλ. ένα ενεργητικό σύστημα βιολογικών στοιχείων και ορμονών, ένα σύστημα απλό κι όχι κάτι σύνθετο σε υλιστική και βιοχημική ορολογία.

Λαμβάνει υπόψη της ότι είναι πιο σημαντικό να γνωρίζουμε ποια όψη της φύσης λειτουργεί μέσα μας, για παράδειγμα, αν υπάρχει πολλή ή λίγη θερμότητα μέσα μας από το να περιγράψει με λεπτομέρεια τη δυσλειτουργία όσον αφορά τα παθογόνα και τα βιοχημικά. Επομένως, οι βιολογικές ορμόνες, τα στοιχεία και οι ποιότητές τους δεν προέρχονται από επιστημονικά πειράματα, αλλά από την παρατήρηση της ίδιας της φύσης.

Αντιπροσωπεύουν τις δυνάμεις της φύσης που εργάζονται μέσα μας, τους μεγάλους Θεούς ή τις κοσμικές δυνάμεις της ζωτικότητάς μας στους οποίους πρέπει να υποτασσόμαστε, δηλαδή να σεβόμαστε και να ακολουθούμε τους νόμους τους.

Όπως ακριβώς υπάρχει η δύναμη του νερού, του αέρα και της φωτιάς που εργάζονται στο περιβάλλον γύρω μας έτσι εργάζονται και σε βιολογικό επίπεδο μέσα μας. Όπως αν αφήσουμε μια φωτιά να μας πλησιάσει πάρα πολύ θα μας κάψει, έτσι ακριβώς αν αφήσουμε την εσωτερική μας φωτιά να καίει σε υψηλά επίπεδα θα καταστρέψει τα εσωτερικά μας όργανα.

Η Αγιουρβέδα είναι φυσιοθεραπεία ή ένα είδος φυσιοθεραπευτικού φαρμάκου. Σύμφωνα με την φιλοσοφία της, είναι η ίδια η φύση που θεραπεύει. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να βοηθήσουμε τις διεργασίες της και να συντονίσουμε τον εαυτό μας στην κίνησή της. Γι αυτό η Αγιουρβέδα τονίζει την ισορροπία και την ψυχολογική σταθερότητα της δύναμης για ζωή μέσα μας ως την βάση για όλες τις θεραπείες..
Δείτε και Ψυχοσωματικά: Πονάει η ψυχή, νοσεί το σώμα!
Ψυχοσωματικές καταστάσεις άμεσα συνδεδεμένες με πόνους. Τι να κάνετε

Η Αγιουρβέδα βασίζεται σε διατροφή και βότανα για τη θεραπεία, αλλά χρησιμοποιεί πολλά ειδικά παρασκευασμένα ανόργανα και μεταλλικά υποκατάστατα. Μας παρέχει μια πλήρη δίαιτα – ζωής καθώς και μια συμβουλευτική του τρόπου ζωής που ασχολείται με το σώμα και το μυαλό, με το άτομο και το κοινωνικό σύνολο. Ο στόχος της είναι όχι να καταστείλουμε τα συμπτώματα μας αλλά να δώσουμε στον εαυτό μας τα εργαλεία να καταλάβει τη φύση μας και να ζήσει σε αρμονία με αυτήν.

Αυτοθεραπεία
Γι’ αυτό το λόγο η Αγιουρβέδα είναι ένα σύστημα αυτό-θεραπείας. Μας λέει ο,τιδήποτε κάνουμε εμείς για να θεραπεύσουμε τον εαυτό μας είναι πιο σημαντικό από αυτό που οι άλλοι θα κάνουν για εμάς. Όπως έχουμε την ευθύνη για την τωρινή μας κατάσταση, έτσι έχουμε και την ευθύνη να την διορθώσουμε.

Δηλώνει ότι το πώς ζούμε καθημερινά είναι πιο καθοριστικό για την υγεία μας από αυτό που κάνουμε “μια στις τόσες” για να την αλλάξουμε. Μια περιστασιακή επίσκεψη στο γιατρό για να βελτιώσουμε την υγεία μας δεν μπορεί να διορθώσει τις επιπτώσεις μιας μακροχρόνιας κακής διατροφής ή ενός αγχώδους τρόπου ζωής. Το τι τρώμε κάθε μέρα είναι πιο σπουδαίο από το τι χάπι ή βιταμίνη θα πάρουμε για να αντισταθμίσουμε τη διατροφή μας.

Δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι θα γίνουμε καλά από μια μέθοδο φυσικής θεραπείας αν η ζωή μας δεν εναρμονιστεί με τη φύση. Γι’ αυτό δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένα κατευναστικό μέτρο του τεχνητού και αγχώδους τρόπου ζωής. Ίσως να μην μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να ζούμε με τον ίδιο τρόπο αλλά να απαιτήσει μια πραγματική αλλαγή στη φιλοσοφία ζωής αν πραγματικά θέλουμε να γίνουμε καλά.
Δείτε και Βασικός οδηγός πρόληψης και αντιμετώπισης ΌΛΩΝ των ασθενειών

Καθώς είναι φάρμακο με πνευματική βάση μας λέει ότι τα ψυχολογικά και πνευματικά γεγονότα συχνά υπερέχουν των φυσικών γεγονότων στη δημιουργία προβλημάτων και ασθενειών. Γι αυτό ακόμα κι αν ακολουθήσουμε τις σωστές φυσικές αγωγές δεν θα βρούμε την αληθινή θεραπεία αν τα συναισθήματά μας είναι διαταραγμένα ή αν δεν έχουμε κάποιο πνευματικό σκοπό στη ζωή. Δεν μπορούμε να θεραπεύσουμε το σώμα ξεχωριστά από το νου ή το μυαλό ξεχωριστά από την ψυχή. Η θεραπεία ασθενειών σε φυσικό επίπεδο μόνο, ανταποκρίνεται στα συμπτώματα κι όχι στις αιτίες που δημιούργησαν την ασθένεια και δεν αφορούν το μεγάλο μέρος του προβλήματος. 

Δεν μπορούμε να κοροϊδέψουμε τη Φύση ή την ζωή. Μικρές αλλαγές, γρήγορες θεραπείες, ευσεβείς πόθοι, μαγικά φίλτρα και πανάκεια δεν υπάρχουν στην Αγιουρβέδα. Η ζωή απαιτεί τεράστια ακεραιότητα, αυτοπειθαρχία και αυτογνωσία για να μας οδηγήσει πέρα από την ασθένεια και τη δυστυχία.
“Τροφή”: Αυτό ισχύει ως αξίωμα για όλες τις φυσικές θεραπείες και όποιος νομίζει ότι θα γίνει καλά ως δια μαγείας, και χωρίς να κάνει κάτι ο ίδιος, αυταπατάται οικτρά και καλλίτερα να μην δοκιμάζει καν αν δεν έχει σκοπό να αφοσιωθεί και να κάνει πραγματικά κάτι, γιατί και ο ίδιος δεν θεραπεύεται και την θεραπεία απαξιώνει, χωρίς να το αξίζει στην πραγματικότητα! Να η Φύσις μας δίνει όλα τα εφόδια, αλλά… συν Αθηνά και χείρα κίνει!!

Η Αγιουρβέδα δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα για μας βραχυπρόθεσμα, αλλά μακροπρόθεσμα μας μαθαίνει να διοχετεύουμε την κοσμική ενέργεια μέσα μας και να αποδεχτούμε την ευθύνη της δικής μας ύπαρξης. Υπάρχει μια μαγεία στην Αγιουρβέδα που είναι η μαγεία της συνειδητοποίησης και της ορθής δράσης λεπτό προς λεπτό. Η μαγεία της δεν οφείλεται στο ότι μας βγάζει από τη δύσκολη θέση λύνοντάς μας τα προβλήματα για μας, αλλά ότι μας δίνει τα σωστά εργαλεία για να τα καταφέρουμε αποτελεσματικά.

Ενεργητικές και παθητικές θεραπείες
Υπάρχουν δυο είδη θεραπείας, αυτές που μπορούν να ονομαστούν “παθητικές” και αυτές που θα ονομάζαμε “ενεργητικές”. Μια παθητική θεραπεία είναι αυτή που κάποιος άλλος κάνει κάτι για μας. Μια ενεργητική θεραπεία είναι όταν συμμετέχουμε σ’ αυτήν ή την κάνουμε για τον εαυτό μας. Οι ενεργητικές θεραπείες είναι πάντα πιο δυνατές από τις παθητικές, οι οποίες μπορεί να είναι απαραίτητες σε εξαιρετικές συνθήκες αλλά από μόνες τους δεν μπορούν να επιφέρουν βαθιές αλλαγές.

Ο πολιτισμός μας από μόνος του είναι εξαιρετικά παθητικός. Βρισκόμαστε σε θέση παρατηρητή βλέποντας τους άλλους να δρουν. Αφήνουμε τους άλλους να ζουν τη δική μας ζωή κι εμείς σε αντάλλαγμα τους κοιτούμε από την οθόνη ή το περιθώριο. Οι ζωές μας πολύ λίγο περιέχουν απευθείας εμπειρία ή δημιουργική συμμετοχή, η οποία αναφορικά με την Γιόγκα είναι το μόνο γεγονός που φέρνει στη ζωή λύτρωση και εκπλήρωση του στόχου της.

Αφήνουμε τους άλλους να μας πουν πώς να μιλάμε, τι να κάνουμε, πώς να σκεφτόμαστε, που να πάμε, τι να αγοράσουμε. Αφήνουμε τους άλλους να φτιάξουν την τροφή μας, να μας διασκεδάζουν, να μας πουν πώς να κάνουμε έρωτα, τι είναι ο Θεός και τι δεν είναι. Με τον ίδιον τρόπο αφήνουμε το ιατρικό κατεστημένο να ελέγχει την υγεία μας.
Δείτε Καρτέλ 10 πολυεθνικών γιγάντων ελέγχει ΌΛΑ τα τρόφιμα της αγοράς
και Η αρρωστημένη σχέση κρατών, φαρμακοβιομηχανιών και γιατρών

Ακολουθούμε τον τρόπο του πώς να γίνουμε υγιείς που οι άλλοι μας δίνουν, όχι αυτό που οι ίδιοι μας αντιλαμβανόμαστε και βιώνουμε για τον εαυτό μας ότι είναι το σωστό και το αποτελεσματικό. Αν καταλήξουμε θύματα αυτής της διαδικασίας δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε κανένα εκτός από τον εαυτό μας. Όπως ακριβώς δεν μπορεί να αναπνεύσει κανείς για μας, έτσι κανείς δεν μπορεί να μας κάνει ευτυχισμένους.

Η Αγιουρβέδα τονίζει ότι δεν υπάρχει κανείς πραγματικός θεραπευτής, κανένας μαγικός γιατρός ή μαγικό χάπι. Η μαγεία είναι μέσα μας, η μαγεία είναι όταν αφυπνίζουμε την δύναμη για ζωή και συνδέουμε την δική μας ψυχή με την πηγή της ζωής. Καμιά μηχανή δεν μπορεί να μας δώσει ζωή ούτε τα τεστ με τα μηχανήματα μπορούν να μετρήσουν την δύναμη ζωής μέσα μας η οποία είναι το πραγματικό μέτρο για την υγεία μας.

Οι ιατρικές διαγνώσεις μπορεί να είναι περισσότερο επιζήμιες παρά βοηθητικές αν δεν αναγνωρίζουν την ικανότητα της δύναμης-ζωής να ξεπεράσει κάθε ασθένεια. Η διάγνωση του καρκίνου για παράδειγμα συχνά τείνει να καταστρέψει τη θέληση για ζωή στον ασθενή και γι’ αυτό εμποδίζει οποιαδήποτε ίαση.
Πολύ σωστό δυστυχώς: Placebo-Nocebo: Όταν Θεραπεία και Ασθένεια είναι στο Μυαλό μας

Κανένα υποκατάστατο που παίρνουμε από έξω δεν μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από ένα καταλύτη. Εμείς, κάθε ένας από εμάς ατομικά, έχει να μάθει τι είναι πραγματικά η φύση και μέσω αυτής πώς να ζούμε σε αρμονία με την κοσμική ζωή. Κανείς δεν μπορεί να το κάνει αυτό για μας και για όσο είμαστε απρόθυμοι να το κάνουμε πρέπει να συμβιβαστούμε με την ασθένεια.

Γι’ αυτό τον λόγο η Αγιουρβέδα είναι ένα ουσιώδη δομικό και ατομικά προσανατολισμένο φάρμακο. Δεν έχει κάποιο υπόδειγμα μαζικής θεραπείας ή μαζικής διάγνωσης. Αντιτάσσεται σε όλα τα τυποποιημένα φάρμακα. Πιστεύει ότι κάθε άτομο είναι διαφορετικό ακόμα κι αν οι ασθένειες είναι φαινομενικά ίδιες, δεν μπορούμε να τις θεραπεύσουμε με τον ίδιο τρόπο.

Όσοι ψάχνουν για απόλυτη ανακούφιση ή για κάποιον που να τους κάνει υγιείς χωρίς τη δική τους συμμετοχή και προσπάθεια μπορεί να βρουν την Αγιουρβέδα άχρηστη και χωρίς έμπνευση. Αλλά είναι ο πιο ειλικρινής τρόπος ιατρικής και ο μόνος που δεν γίνεται κυρίαρχος του εαυτού μας. Αν ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε τα εργαλεία της στη ζωή μας θα έχουμε μεγάλα οφέλη αλλά μόνο αν το κάνουμε σε αρμονία με τη Φύση και μέσα στην πορεία του χρόνου, μόνο αν κάνουμε τις απαραίτητες ρυθμίσεις στους ρυθμούς της ζωής μας.

Το υπόβαθρο της Αγιουρβέδα
Η Αγιουρβέδα έχει τις δικές της σύνθετες μεθόδους που περιλαμβάνουν εγχειρήσεις και τη χρήση δυνατών φαρμάκων. Εντούτοις, αυτά είναι δευτερεύοντα μπροστά στην πρωτεύουσα αυτό-θεραπευτική προσέγγιση. Τα οκτώ είδη της είναι εσωτερικά φάρμακα (kayachikitsa), εγχείρηση (shalyatantra), ασθένειες του κεφαλιού (shalakya tantra), παιδιατρικά (kaumarabhritya), τοξικολογία (agadatantra), ψυχιατρική (bhutavidya), ανανέωση (rasayana) και αναζωογόνηση (vajikarana).

Η Αγιουρβέδα σαν μια τυπική επιστήμη των Βεδών, εφαρμόζεται διαφορετικά από τους διάφορους πρακτικούς της καθώς δίνει έμφαση την δημιουργική ευφυΐα κι όχι μια στάνταρ προσέγγιση. Δεν μας παρουσιάζει ένα μόνο τρόπο θεώρησης της υγείας ή της ασθένειας αλλά μας δίνει ένα ολόκληρο φάσμα σε αρμονία με την απεραντοσύνη της ζωής. Γι αυτό δεν μπορεί να γίνει κατανοητή από μια απόλυτη επιστημονική, διανοητική ή υλιστική οπτική.

Η Αγιουρβέδα βασίζεται πάνω στο πνευματικό και ψυχολογικό υπόβαθρο της Γιόγκα, της Samkya και της Vedanta. Από αυτές έρχονται οι μέθοδοι για θεραπεία του μυαλού. Θεωρεί ότι οι ασθένειες προκαλούνται από δυο αιτίες:

  • είτε εξαιτίας ανισορροπίας των ενεργειών του σώματος αυτού κάθε αυτού
  • είτε σε καρμικούς λόγους, που είναι ψυχολογικές αιτίες.

Οι τελευταίες φαίνεται να επικρατούν πάνω στις πρώτες, αν και οι δυο αυτοί παράγοντες είναι παρόντες στις περισσότερες ασθένειες.
Δείτε και Ποια σημεία του σώματος μπλοκάρει η κάθε εσωτερική σύγκρουση δημιουργώντας ποιες ασθένειες

Τα τρία κύρια κλασσικά κείμενα για την Αγιουρβέδα είναι τα CHARAK, SUSHRUT και VAGBHAT. Ακόμη μελετούνται σήμερα και δίνουν τις θεμέλιες αρχές, αλλά πολύ από το υλικό τους δεν είναι πλέον κατάλληλο, γι αυτό πολλά μοντέρνα βιβλία έχουν γραφτεί για να τις προσαρμόσουν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Ενώ η παρούσα φόρμα που βρίσκουμε σ’ αυτά τα κείμενα, σήμερα, διαμορφώθηκε στους πρώτους αιώνες μ.κ.χ. παρόλα αυτά, τα κείμενα Charak και Sushrut χρονολογούνται από την εποχή του Κρίσνα (περίπου 1500-1000 π.κ.χ.). Πολλές Αγιουρβεδικές πρακτικές επίσης αναφέρονται στις Βουδιστικές διδασκαλίες και σε ιστορίες του ίδιου του Βούδα.

Η Αγιουρβέδα υιοθετήθηκε από τους Βουδιστές και είναι η βάση της βουδιστικής ιατρικής. Ο ίδιος ο Vagbhat ήταν βουδιστής και τα κείμενά του και τα σχόλια του πάνω στην Αγιουρβέδα ακόμη μελετούνται στην βουδιστική ιατρική.

O Nagarjuna που είναι o πιο γνωστος Βουδιστής siddhas και ίσως η πιο ξακουστή μορφή στην παράδοση του Μαχαγιάνα Βουδισμού μετά τον Βούδα, ήταν ένας μεγάλος Αγιουρβεδικός γιατρός. Από την γέννησή του, πολλά ορυκτά, ανόργανα και αλχημικά φαρμακευτικά παρασκευάσματα (rasas) ακόμη παρασκευάζονται και χρησιμοποιούνται στην Ινδία σήμερα. Η Θιβετανική ιατρική είναι κυρίως Αγιουρβεδική με μια μίξη από κινέζικες επιρροές.

Η αρχαία ελληνική ιατρική που χρησιμοποιήθηκε στην Ευρώπη μέχρι τον 17ο αιώνα και ακόμη χρησιμοποιείται στις ισλαμικές χώρες και από τους μουσουλμάνους της Ινδίας (ονομάζεται Unnani ιατρική) είναι παρόμοια με την Αγιουρβέδα. Αναφέρεται σε ένα μοντέλο 4 ιδιοσυγκρασιών αντί για 3.

Χρησιμοποιείται ακόμη στην Ινδία από τους ισλαμιστές γιατρούς και χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα κυρίως αγιουρβεδικά και ουνανικά φάρμακα. Γι αυτό η γνώση της Αγιουρβέδα έχει μια ευρεία εφαρμογή και παραμένει αρμόδια, πιστή στις κύριες παραδόσεις φυσικής αυτό-θεραπείας όλου του κόσμου.

Οι αρχές της Αγιουρβέδα είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της πιο αρχαίας Ριγκ Βέδα. Οι τρεις κύριοι Βεδικοί Θεοί, ο Ιντρα, ο Άγκνι και ο Σομα συσχετίζονται με τις 3 doshas ή βιολογικές ιδιοσυγκρασίες της Αγιουρβέδα σαν Βάτα (αέρας), Πίτα ( φωτιά) και Καφα (νερό) αντίστοιχα. Ο Ιντρα έχει την ενέργεια του αέρα και την δύναμη για ζωή και συχνά εξισώνεται με αυτήν σαν Βάτα ή Βαγιού. Ο Άγκνι είναι φωτιά και ο Σόμα είναι ουσιώδης, βασική ενέργεια του νερού.

Τα βεδικά άσματα παρέχουν κραδασμούς ήχων, οι οποίοι ισορροπούν τις 3 διαθέσεις / ιδιοσυγκρασίες στο σώμα και ανοίγουν τις λεπτές λανθάνουσες δυνάμεις του μυαλού. Από αυτές απορρέει μια πλήρης θεραπεία με μάντραμ.

Δείτε ακόμη: Εναλλακτικές Θεραπείες και Ολιστική Ιατρική: Μύθος ή Πραγματικότητα; 

Φυσικοπαθητική: Ολοκληρωμένη Εναλλακτική Θεραπευτική Προσέγγιση 

Αποτελεσματική Θεραπεία με Βιοενέργεια – Βιοσυντονισμό – Βιοανάδραση 

Ιριδολογία: Συμβάλλει σημαντικά στην θεραπεία ασθενειών

www.esoterica.gr


Οι συνταγές λειτουργούν στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και μιας γενικότερης αλλαγής του τρόπου ζωής, από τον οποίο προέκυψαν εξ αρχής τα παραπάνω περιγραφόμενα προβλήματα υγιείας.


Η σελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας.
Η χρήση όσων αναφέρονται είναι αποκλειστικά και μόνον δική σας ευθύνη.


Ενδιαφέροντα άρθρα...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *